Gdzie ogłaszać noclegi, aby dotrzeć do ludzi?

Gdzie ogłaszać noclegi, aby dotrzeć do ludzi?

Gdzie ogłaszać noclegi, aby dotrzeć do ludzi? Samo utworzenie miejsca noclegowego to nie wszystko – to zaledwie początek. Przyjmowanie gości to zaledwie część pracy zarobkowej. A goście to często nagroda za wysiłki, aby do nich dotrzeć. Jak to zrobić? Gdzie umieścić ogłoszenia, aby przyniosło to najbardziej wymierny rezultat? Czy można poprzestać na jednym ogłoszeniu?

Zacznij od własnego podwórka

Gdzie ogłaszać noclegi, aby dotrzeć do ludzi?
Gdzie ogłaszać noclegi, aby dotrzeć do ludzi?

Przede wszystkim trzeba odpowiednio oznaczyć miejsce noclegowe – ustawić nawet coś w rodzaju drogowskazu lub tablicy informacyjnej kierującej pod właściwy adres. Przydadzą się też podobne tablice oraz banery lub billboardy np. u wjazdy do danego miasta. Kolejna forma „papierowa” to plakaty rozwieszane na tablicach i słupach ogłoszeniowych. A ulotki? Tak, wciąż warto posługiwać się nimi celem dotarcia do osób potencjalnie zainteresowanych. Można zostawiać je w punktach informacji turystycznej, w pobliżu dworców kolejowych i autobusowych oraz największych parkingów płatnych, popularnych wśród przyjezdnych, którzy wolą używać własnego środka transportu.

Jeśli tylko jest taka możliwość, warto skorzystać z możliwości umieszczenia ogłoszenia w lokalnej prasie, radiu i TV. Jednak ogłoszenia lokalne to nie wszystko. Odpowiednio wcześnie należy zadbać też o dotarcie z informacją o miejscu noclegowym w dalsze strony. Jak to zrobić bez ponoszenia zbyt wysokich kosztów? Tu z pomocą przychodzi Internet.

Jak ogłaszać miejsce noclegowe w Internecie?

Internet ma tę zaletę, że ma do niego dostęp spory odsetek społeczeństwa. Co więcej, właściwie każdy szukał tutaj choć raz jakiejś informacji, wskazówki czy opinii o firmie, usłudze lub produkcie. Dlaczego nie skorzystać z tak obiecującej opcji? Tym bardziej, że tą drogą można dotrzeć także do klientów zagranicznych, a to istotne dla wielu firm.

Własna strona www

Firma bez własnej witryny, choćby prostej? Dzisiaj to nierozsądne wobec dość sporej konkurencji w wielu branżach. Stronę można założyć w jeden dzień. Wystarczy domena oraz hosting. Co jednak powinno obowiązkowo znaleźć się na takiej stronie firmowej? Obowiązkowo nazwa miejsca, jej adres, kontakt telefoniczny i emailowy, formularz kontaktowy i – jeśli to możliwe – także system rezerwacji miejsc. Przydadzą się też informacje o aktualnych rabatach i zniżkach oraz możliwość zrobienia szybkiego przelewu za zarezerwowane noclegi. Stronę trzeba jednak cały czas pozycjonować, aby osoby zainteresowane mogły ją łatwo odnaleźć pośród wielu storn miejsc noclegowych.

Media społecznościowe i fan page

Media społecznościowe są popularnym miejscem w sieci od dłuższego czasu. Tylko nieliczni nie mają konta na żadnym z nich. Dlatego to świetne medium do ogłaszania noclegów. Warto założyć tu regularnie prowadzony fan page nastawiony zarówno na udzielanie informacji, jak i na kontakt z osobami potencjalnie zainteresowanymi noclegami w konkretnym miejscu. To dobre wsparcie dla strony firmowej każdej firmy. W mediach społecznościowych należy także zwrócić uwagę na branżowe grupy. Można się do nich zapisać i brać udział w ich życiu. Wartościowe wpisy i komentarze sygnowane przez konkretne miejsce noclegowe mogą zwrócić uwagę przynajmniej części osób odwiedzających. A te odwiedzą fan page takiego miejsca oraz jego witrynę domową.

Portale ogłoszeniowe

Te najsprawniej działające dzielą ogłoszenia wg tematyki – np. dom, samochód, turystyka itd. Wystarczy znaleźć stosowny dział i umieścić tu ogłoszenie. Jeśli jest taka możliwość, żeby ogłoszenie wypromować np. żeby przez jakiś czas pojawiało się na 1.stronie w dziale, warto z tej opcji skorzystać.

Portale turystyczne i noclegowe

To obowiązkowe pozycje do ogłaszania się przez miejsca noclegowe. Warto zadbać o wartościowy wpis na takich portalach, zawierający wszystkie podstawowe informacje o danym miejscu noclegowym i odsyłający do jego strony www. Przyda się też coś w rodzaju kalendarza z zaznaczonymi wolnymi terminami noclegowymi. Pozwala to osobom zainteresowanym wybrać noclegi w miejscu odpowiadającym im pod każdym względem i zarezerwować je w najdogodniejszym terminie.

Blogi turystyczne i wpisy sponsorowane

Ten sposób docierania do klientów staje się ostatnio coraz popularniejszy. Odpowiednio prowadzone blogi branżowe cieszą się sporym zainteresowaniem, ale i zaufaniem stałych czytelników. Można podjąć współpracę z jednym z takich blogów – np. zamówić tutaj choć krótki wpis poświęcony zarówno konkretnemu miejscu noclegowemu, jak i okolicy, w której się znajduje. A link umieszczony w treści artykułu będzie odsyłał do strony konkretnej firmy.

Ogłoszenia przez okrągły rok

Dbając o wszechstronność, jeśli chodzi o miejsca ogłaszania się, należy także zadbać o ciągłość owych ogłoszeń lub ich wymienne stosowanie w przynajmniej 2-3 miejscach. Wiele osób zaczyna szukać sensownych opcji noclegowych nawet na kilka miesięcy przed wyjazdem. Unikają w ten sposób pośpiechu i nieprzemyślanych decyzji. Jeśli będą się w ciągu poszukiwań natykać na ogłoszenia tych samych noclegów w kilku miejscach i to na przestrzeni kilku tygodni, prędzej czy później odwiedzą stronę tego miejsca, aby sprawdzić wszystkie informacje.